viernes, 28 de septiembre de 2012

BASES DE LA BECA DE FORMACIÓ PER A JOVES



Per Resolució d'Alcaldia de data 24 de setembre de 2012 s'han aprovat les bases i la convocatòria per a la concessió d'una beca de formació per l'Ajuntament de Moncofa cofinançada amb la Diputació Provincial de Castelló.

Primer. Mitjançant aquest anunci es dóna publicitat a la convocatòria, es publiquen les bases que la regulen i s'obri el termini de presentació d'instància segons el que exposa la base tercera.

BASES PER A LA CONCESSIÓ D'UNA BECA DE FORMACIÓ PER L'AJUNTAMENT DE MONCOFA EN EL MARC DEL CONVENI SUBSCRIT ENTRE LA DIPUTACIÓ PROVINCIAL DE CASTELLÓ I L'IVAJ. GENERALITAT JOVE PER A FACILITAR LA FORMACIÓ A JÓVENS DESOCUPATS DE LA PROVÍNCIA DE CASTELLÓ.

L'objectiu principal d'aquesta convocatòria és la concessió d'una beca de formació a realitzar en l'Ajuntament de Moncofa durant els mesos d'octubre, novembre i desembre de 2012, per a facilitar la formació a jóvens desocupats de la província de Castelló.

En aquest sentit, i amb la finalitat de beneficiar els jóvens desocupats del municipi, l'Ajuntament de Moncofa s'ha adherit al conveni subscrit entre la Diputació de Castelló i l'IVAJ. GENERALITAT JOVE.

BASE PRIMERA. OBJECTE I NOMBRE DE BEQUES
L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'una beca que es destinarà a les àrees de Juventut i tindran com a objectiu tasques relacionades amb la formació i el temps lliure dels jóvens de Moncofa.

La concessió de la beca queda supeditada al perfil dels sol·licitants d'aquesta convocatòria.

BASE SEGONA. DOTACIÓ, PAGAMENT I DURACIÓ DE LES BEQUES
Cada beca està dotada amb un import de 500 € bruts mensuals a abonar en períodes vençuts. Sobre aquest import caldrà practicar-se, si és el cas, la retenció corresponent a la cotització a la Seguretat Social, en els termes establits en el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre.

L'import serà cofinançat per la Diputació de Castelló, l'IVAJ. GENERALITAT JOVE i l'Ajuntament de Moncofa. La Diputació de Castelló i l'IVAJ. GENERALITAT JOVE financen 400 /mensuals i la resta corre a càrrec de l'Ajuntament.

En aquells supòsits que impliquen un període inferior al mes natural, serà la part proporcional corresponent.
El període de gaudi de la beca ha de produir-se necessàriament durant els mesos d'octubre, novembre i desembre i no es podrà per cap causa prolongar la duració de les beques més enllà del mes de desembre.

BASE TERCERA. REQUISITS I MÈRITS.  TERMINI DE SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ A APORTAR
El termini de sol·licitud s'iniciarà a l'endemà de la publicació en el BOP de d'aquestes bases i finalitzarà el dia 3 d'octubre de 2012.

Les sol·licituds, realitzades segons el model de sol·licitud que s'inclou com a annex I i que consta (igual que les bases) en la pàgina web de l'Ajuntament de Moncofa (www.moncofa.com), es presentaran únicament en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament situat a la plaça Constitució núm. 1, de dilluns a divendres en horari comprés de 8h a 14 hores.

Les persones interessades en la concessió d'una beca d'aquesta convocatòria hauran de complir els següents requisits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i ho acrediten documentalment:

 1. Posseir veïnatge administratiu en aquest municipi amb anterioritat a la data de publicació de l'aprovació per la Diputació de Castelló del programa formatiu.
2. Tindre 18 anys complits i menys de 30 anys.
3. Haver finalitzat els estudis universitaris o cicles formatius de grau superior, en els cursos acadèmics 2010/2011 o 2011/2012.
4. No estar gaudint de cap altra beca o ajuda de la mateixa o anàloga finalitat, així com no desenvolupar una activitat laboral durant el període de gaudi de la beca.
5. No trobar-se sotmés en cap de les circumstàncies recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
6. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, fet que s'acreditarà amb una declaració responsable.

Per a acreditar els requisits esmentats, els aspirants hauran d'entregar com a mínim la següent documentació:
  1. Sol·licitud de participació en el procés de selecció mitjançant instància oficial incorporada com a annex I.
  2. Fotocòpia compulsada del DNI o documentació acreditativa equivalent.
  3. Certificat d'empadronament, acreditatiu de la residència en el municipi de Moncofa.
  4. Documentació acreditativa d'haver cursat l'ensenyança exigida.
  5. Fotocòpia compulsada de l'expedient acadèmic corresponent al curs immediatament anterior al que es trobe cursant en el moment de la sol·licitud.
  6. MÈRITS. Els mèrits que es baremen a efectes d'aquesta convocatòria són els següents:

a. Nota mitjana de l'expedient acadèmic aportat: fins a 2 punts.
b. Idoneïtat dels estudis cursats per a la beca a la qual s'opta: fins a 2 punts.
c. Adequació del perfil del candidat a l'objecte de la beca convocada: fins a 2 punts.
d. Cursos de formació. Fins a un màxim de 3 punts.
Cursos de més de 100 hores, 1 punt.
Cursos de 50 a 99 hores, 0.75 punts.
Cursos de 25 a 49 hores, 0.50 punts.
Cursos de 15 a 24 hores, 0.25 punts.
S'entendrà el caràcter oficial dels cursos, seminaris i jornades quan hagen estats organitzats o impartits per qualsevol administració pública, universitat, col·legi professional o sindicats, o amb la seua participació o col·laboració.
e. Coneixements de valencià, acreditats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià: màxim 2 punts:
Nivell elemental: 0.50 punts.
Nivell mitjà: 0.75 punts.
Nivell superior: 1 punt.
Únicament es valorarà el de nivell superior.

f. Discapacitat: 1 punt.

g. En cas d'empat de puntuacions es preferirà la sol·licitud que tinga la millor puntuació en els següents apartats:
Nota mitjana expedient acadèmic
Adequació del perfil del candidat

BASE QUARTA. COMISSIÓ AVALUADORA I PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
Per a l'examen de les sol·licituds presentades es constituirà una comissió avaluadora que estarà integrada pels següents membres:

President: JOSEP CANÓS i MARCOS, regidor de Joventut i Serveis Socials. Suplent TANIA PALACIOS GIMÉNEZ, regidora d'Interior i Personal.

Secretari: Toni Casares Navarro, coordinador del Casal Jove. Suplent PENÉLOPE MARTÍNEZ MARTÍNEZ, administrativa Departament de Personal.

Vocals: Dolors Albero, normalitzadora lingüística. Suplent ALBERT CUBERTORER FONT, administratiu Departament d'Intervenció.

La comissió avaluadora té facultats per a realitzar, per mitjà dels seus membres, les comprovacions que estime necessàries per a la millor qualificació dels mèrits adduïts.


Una vegada finalitzat l'estudi dels expedients de cada un dels aspirants, la comissió formularà la proposta d'adjudicació de la beca, perquè la dictamine i l'aprove, si és el cas, per resolució d'Alcaldia o per acord de la Junta de Govern.

La resolució pot declarar deserta la cobertura de la beca corresponent, si el perfil dels sol·licitants no s'adequa a les característiques concretes necessàries per al correcte desenvolupament.

L'entitat local nomenarà un tutor que realitzarà el seguiment de l'activitat de formació del personal becari.

BASE CINQUENA. DRETS I OBLIGACIONS DEL BECARI
1. La beca és incompatible amb el gaudi de qualsevol altra beca, ajuda de similar o anàloga finalitat, o activitat laboral regular.
2. La participació del becari en aquest programa de formació té caràcter formatiu, sense que aquesta activitat constituïsca en cap moment una relació laboral entre els becaris i aquesta entitat local.
3. Al personal becari, com a perceptor de subvencions públiques, li resultaran d'aplicació les obligacions recollides en l'article 14 de la Llei general de Subvencions.
4. Són obligacions dels becaris:
Desenvolupar les activitats en les dependències municipals que li siguen indicades pel tutor.
Seguir les instruccions del tutor.
Elaborar una memòria de les activitats realitzades.
La dedicació serà de 20 hores setmanals (mínim de 20 hores).
5. L'incompliment sense causa justificada de les condicions establides en aquesta convocatòria podrà deixar sense efecte la concessió de la beca i s'haurà de procedir al reintegrament, si és el cas, de les quantitats percebudes fins al moment.
6. Davant de les renúncies o baixes, es procedirà a cobrir la beca pel temps restant, segons l'ordre de puntuació que haja resultat del procés de selecció.

BASE SISENA.  PRESSUPOST
El pressupost de despeses de la convocatòria es finançarà amb càrrec de l'aplicació pressupostària SVG-920-13100 del pressupost de la Corporació.

L'import total pressupostat per a aquesta convocatòria ascendeix a 1.500,00 euros.
L'import consignat serà finançat amb una subvenció de la Diputació Provincial de Castelló d'un 80 % de la quantitat total a què ascendeix l'import total del nombre de beques màximes a concedir i la resta (20 %) serà finançat per aquest Ajuntament.

Moncofa, 24 de setembre de 2012

L'alcalde,



Jaime Picher Juliá















Por Resolución de Alcaldía de fecha 24 de septiembre de 2012 se han aprobado las Bases y la convocatoria para la concesión de una beca de formación por el Ayuntamiento de Moncofa cofinanciada con la Diputación Provincial de Castellón.

Primero.-Mediante el presente se da publicidad a la convocatoria, se publican las Bases que regulan la misma y se abre el plazo de presentación de instancia conforme lo expuesto en la Base tercera.

BASES PARA LA CONCESIÓN DE UNA BECA DE FORMACIÓN POR EL AYUNTAMIENTO DE MONCOFA EN EL MARCO DEL CONVENIO SUSCRITO ENTRE LA DIPUTACIÓN PROVINCIAL DE CASTELLÓN Y EL IVAJ. GENERALITAT JOVE PARA FACILITAR LA FORMACIÓN A JÓVENES DESEMPLEADOS DE LA PROVINCIA DE CASTELLÓN.

El objetivo principal de la presente convocatoria es la concesión de una beca de formación a realizar en el Ayuntamiento de Moncofa durante los meses de octubre, noviembre y diciembre de 2012, para facilitar la formación a jóvenes desempleados de la provincia de Castellón.
En este sentido, y con el fin de beneficiar a los jóvenes desempleados del municipio el Ayuntamiento de Moncofa se ha adherido al Convenio suscrito entre la Diputación de Castellón y el IVAJ. GENERALITAT JOVE.

BASE PRIMERA. OBJETO Y NUMERO DE BECAS.
El objeto de la presente convocatoria es la concesión de una beca que se destinará a las Áreas de Juventud y tendrán como objetivo tareas relacionadas con la formación y el tiempo libre de los jóvenes de Moncofa.
La concesión de la beca queda supeditada al perfil de los solicitantes de esta convocatoria.

BASE SEGUNDA. DOTACION, PAGO Y DURACIÓN DE LAS BECAS.
Cada beca está dotada con un importe de 500 € brutos mensuales a abonar en periodos vencidos. Sobre dicho importe habrá que practicarse, en su caso, la retención correspondiente a la cotización a la Seguridad Social, en los términos establecidos en el Real Decreto 1493/2011 de 24 de octubre.
Dicho importe será cofinanciado por la Diputación de Castellón, el IVAJ. GENERALITAT JOVE y el Ayuntamiento de Moncofa. La Diputación de Castellón y el IVAJ. GENERALITAT JOVE financian 400 /mensuales y el resto corre a cargo del Ayuntamiento.
En aquellos supuestos que impliquen un periodo inferior al mes natural, será la parte proporcional correspondiente.
El periodo de disfrute de la beca tiene que producirse necesariamente durante los meses de octubre, noviembre y diciembre, no pudiendo por causa alguna prolongar la duración de las becas más allá del mes de diciembre.

BASE TERCERA. REQUISITOS Y MERITOS.  PLAZO DE SOLICITUD Y DOCUMENTACIÓN A APORTAR.
El plazo de solicitud se iniciará al día siguiente de su publicación en el BOP de las presentes bases y finalizará el día 3 de octubre de 2012.

Las solicitudes, realizadas conforme al modelo de solicitud que se incluye como Anexo I y que consta al igual que las bases en la página web del Ayuntamiento de Moncofa (www.moncofa.com), se presentarán únicamente en el Registro de Entrada del Ayuntamiento situado en la Plaza Constitución nº 1, de lunes a viernes en horario comprendido de 8h a 14 horas.

Las personas interesadas en la concesión de una beca de esta convocatoria deberán cumplir los siguientes requisitos a la fecha de finalización del plazo de presentación de solicitudes y lo acrediten documentalmente:

1. Poseer vecindad administrativa en este municipio con anterioridad a la fecha de publicación de la aprobación por la Diputación de Castellón del programa formativo.
2. Tener 18 años cumplidos y menos de 30 años.
3. Haber finalizado los estudios universitarios o ciclos formativos de grado superior, en los cursos académicos 2010/2011 ó 2011/2012.
4. No estar disfrutando de otra beca o ayuda de la misma o análoga finalidad, así como no desarrollar una actividad laboral durante el periodo de disfrute de la beca.
5. No encontrarse incurso en ninguna de las circunstancias recogidas en el art. 13.2 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
6. Estar al corriente en el cumplimiento de sus obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social, lo que se acreditará mediante declaración responsable.

Para acreditar los requisitos mencionados, los aspirantes habrán de entregar como mínimo la siguiente documentación:
  1.  Solicitud de participación el proceso de selección mediante instancia oficial incorporada como Anexo I.
  2. Fotocopia compulsada del DNI o documentación acreditativa equivalente.
  3. Certificado de empadronamiento, acreditativo de la residencia en el municipio de Moncofa.
  4. Documentación acreditativa de haber cursado la enseñanza exigida.
  5. Fotocopia compulsada del expediente académico correspondiente al curso inmediatamente anterior al que se encuentre cursando en el momento de la solicitud.
  6. MERITOS. Los méritos que se bareman a efectos de esta convocatoria son los siguientes:

a. Nota media del expediente académico aportado: hasta 2 puntos.
b. Idoneidad de los estudios cursados para la beca a la que se opta: hasta 2 puntos.
c. Adecuación del perfil del candidato al objeto de la beca convocada: hasta 2 puntos.
d. Cursos de formación. Hasta un máximo de 3 puntos.
Cursos de más de 100 horas 1 punto
Cursos de 50 a 99 horas 0.75 puntos
Cursos de 25 a 49 horas 0.50 puntos
Cursos de 15 a 24 horas 0.25
Se entenderán el carácter oficial de los cursos, seminarios y jornadas cuando hayan sido organizados o impartidos por cualquier Administración Pública, Universidad, Colegio profesional o sindicatos, o con su participación o colaboración.
e. Conocimientos de valenciano, acreditados por al Junta Qualificadora de Coneiximents de Valencià: máximo 2 puntos:
Nivel elemental: 0.50 punto
Nivel mitjà: 0.75 puntos
Nivel superior 1 punto
Únicamente se valorará el de nivel superior.

f. Discapacidad: 1 punto.

g. En caso de empate de puntuaciones se preferirá la solicitud que tenga la mejor puntuación en los siguientes apartados:
Nota media expediente académico
Adecuación del perfil del candidato

BASE CUARTA. COMISION EVALUADORA Y PROCEDIMIENTO DE CONCESION.
Para el examen de las solicitudes presentadas se constituirá una comisión evaluadora que estará integrada por los siguientes miembros:

Presidente: JOSEP CANÓS i MARCO, Concejal de Juventud y Servicios Sociales.  Suplente TANIA PALACIOS GIMÉNEZ, Concejal de Interior y Personal.

Secretario: Toni Casares Navarro, Coordinador del Casal Jove.  Suplente  PENÉLOPE MARTÍNEZ MARTÍNEZ, Administrativa Departamento de Personal.

Vocales: Dolors Albero, normalizadora lingüística.  Suplente  ALBERT CUBERTORER FONT,  Administrativo Departamento de Intervención.

La comisión evaluadora tiene facultades para realizar, por medio de sus miembros, cuantas comprobaciones estime necesarias para la mejor calificación de los méritos aducidos.




Una vez finalizado el estudio de los expedientes de cada uno de los aspirantes, la comisión formulará propuesta de adjudicación de la beca, para que la dictamine y apruebe, en su caso, por resolución de Alcaldía o por Acuerdo de Junta de Gobierno.

La resolución puede declarar desierta la cobertura de la beca correspondiente, si el perfil de los solicitantes no se adecua a las características concretas necesarias para el correcto desarrollo de la misma.

La entidad local nombrará un tutor que realizará el seguimiento de la actividad de formación del personal becario.

BASE QUINTA. DERECHOS Y OBLIGACIONES DEL BECARIO.
1. La beca es incompatible con el disfrute de cualquier otra beca, ayuda de similar o análoga finalidad, o actividad laboral regular.
2. La participación del becario en este programa de formación tiene carácter formativo, sin que esta actividad constituya en ningún momento una relación laboral entre los becarios y esta entidad local.
3. Al personal becario, como perceptor de subvenciones públicas, le resultará de aplicación las obligaciones recogidas en el artículo 14 de la Ley general de Subvenciones.
4. Son obligaciones de los becarios:
Desarrollar sus actividades en las dependencias municipales que le sean indicadas por su tutor
Seguir las instrucciones de su tutor.
Elaborar una memoria de las actividades realizadas.
La dedicación será, de 20 horas semanales (mínimo de 20 horas)
5. El incumplimiento sin causa justificada de las condiciones establecidas en la presente convocatoria podrá dejar sin efecto la concesión de la beca, debiendo proceder al reintegro, en su caso, de las cantidades percibidas hasta el momento.
6. Ante las renuncias o bajas, se procederá a cubrir la beca por el tiempo restante, según el orden de puntuación que haya resultado del proceso de selección.

BASE SEXTA.  PRESUPUESTO.
El presupuesto de gastos de la presente convocatoria se financiará con cargo a la aplicación presupuestaria SVG-920-13100 del Presupuesto de la Corporación.

El importe total presupuestado para esta convocatoria asciende a 1.500,00 euros.

El importe consignado será financiado con una subvención de Diputación Provincial de Castellón de un 80 % de la cantidad total a que asciende el importe total del número de becas máximas a conceder y el resto (20 %) será financiado por este Ayuntamiento.

En Moncofa, a 24 de septiembre de 2012.

El Alcalde,



Jaime Picher Juliá
















ANNEX I


DADES D'IDENTIFICACIÓ DE L'ESTUDIANT
PRIMER COGNOM

SEGON COGNOM
NOM
NUM. IDENTIFICACIÓ FISCAL

DATA NAIXEMENT
NACIONALITAT
SEXE
CARRER, AV., PLAÇA


NÚMERO
CODI POSTAL

LOCALITAT
PROVÍNCIA

CONTACTE

TELÈFON FIXE

TELÈFON MÒBIL
FAX
CORREU ELECTRÒNIC

ESTUDIS QUE CURSA

ESTUDIS

Família professional /Titulació…
CURS


El sotasignant manifesta la voluntat de participar en el programa de pràctiques formatives de ____________________, corresponent a la convocatòria publicada en _____________________

I  DECLARA responsablement:
a) que no està gaudint d'una altra beca o ajuda d'anàloga o similar finalitat, ni desenvoluparà cap activitat laboral durant la beca.
b) que es troba al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
c) que va a mantindre aquestes condicions durant la vigència de la beca.
d) no estar sotmés a les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari/ beneficiària assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

S'hi acompanya  la fotocòpia compulsada dels següents documents:

q  Del DNI o CIF.
q  Documentació acreditativa d'haver cursat en els cursos 2010/2011 o 2011/2012 ensenyances oficials de: cicles superiors formatius de Formació Professional o ensenyances universitàries oficials de grau, diplomatura o llicenciatura.
q  ……………………….
q  ……………………….

LLOC I DATA




FIRMA


REGISTRE ENTRADA AJ.







Contra aquest acord que posa fi a la via administrativa podrà interpolar-se potestativament recurs de reposició davant de l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació o directament recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació; tot això de conformitat amb els vigents articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, modificada per Llei 4/1999, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i els articles 10, 14, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa i sense perjuí que es puga exercir qualsevol altre recurs que s'estime procedent.






ANEXO I


DATOS DE IDENTIFICACIÓN DEL ESTUDIANTE
PRIMER APELLIDO

SEGUNDO APELLIDO
NOMBRE
NUM. IDENTIFICACION FISCAL

FECHA NACIMIENTO
NACIONALIDAD
SEXO
CALLE, AVDA., PLAZA


NÚMERO
CODIGO POSTAL

LOCALIDAD
PROVINCIA

CONTACTO

TELÉFONO FIJO

TELÉFONO MÓVIL
FAX
CORREO ELECTRÓNICO

ESTUDIOS QUE CURSA

ESTUDIOS

Familia Profesional /Titulación….
CURSO


El abajo firmante manifiesta su voluntad de participar en el programa de prácticas formativas de ___________, correspondiente a la convocatoria publicada en ________

Y  DECLARA responsablemente:
a) que no está disfrutando de otra beca o ayuda de análoga o similar finalidad, ni desarrollará actividad laboral durante la beca.
b) que se encuentra al corriente de sus obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social.
c) que va a mantener estas condiciones durante la vigencia de la beca.
d) No estar sometido a las prohibiciones para obtener la condición de beneficiario, beneficiaria señaladas en los apartados 2 y 3 del artículo 13.7 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

Se acompaña  fotocopia compulsada de los siguientes documentos:

q  Del DNI o CIF.
q  Documentación acreditativa de haber cursado en los cursos 2010/2011 o 2011/2012 enseñanzas oficiales de: Ciclos Superiores Formativos de Formación Profesionales o  Enseñanzas Universitarias oficiales de Grado, Diplomatura o Licenciatura
q  ……………………….
q  ……………………….

LUGAR Y FECHA




FIRMA


REGISTRO ENTRADA AYTO.






Contra el presente acuerdo que pone fin a la vía administrativa podrá interponerse potestativamente recurso de reposición ante el órgano que lo ha dictado en el plazo de un mes contado desde el día siguiente al de su publicación o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Valenciana en el plazo de dos meses contados desde el día siguiente de su publicación, todo ello de conformidad con el vigente tenor de los artículos 116 y 117 de la Ley 30/1992 de 26 de noviembre, modificada por Ley 4/1999 de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común y los artículos 10, 14, 25 y 46 de la Ley29/1998 de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción contencioso-administrativo y sin perjuicio de que se pueda ejercitar cualquier otro recurso que se estime procedente.




No hay comentarios:

Publicar un comentario